Masz ciekawy pomysł na nowy produkt lub usługę? Planujesz wprowadzić w firmie innowacyjne rozwiązania i potrzebujesz wsparcia? Zapraszamy 19 listopada na szkolenie stacjonarne dla przedsiębiorców z województwa lubelskiego. Spotkanie będzie poświęcone możliwościom dofinansowania w ramach Działania 1.3 Badania i innowacje w sektorze przedsiębiorstw – wdrażanie rezultatów badań oraz innowacji przez MŚP.

 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają m.in.:

• zasady przyznawania wsparcia oraz grupę podmiotów uprawnionych do aplikowania,

• najważniejsze elementy wniosku i wymaganych załączników,

• sposób uzyskania Opinii o innowacyjności, która jest kluczowa w tym naborze.

 

Najważniejsze informacje o naborze:

• Maksymalna wysokość dofinansowania: do 5 000 000 zł,

• Finansowanie projektów polegających na wdrożeniu wyników prac B+R lub innych rozwiązań niż wyniki prac B+R

• Projekty muszą być realizowane na terenie województwa lubelskiego.

 

SZKOLENIE STACJONARNE

Termin: 19 listopada 2025 r.

Lokalizacja: siedziba LAWP, sala konferencyjna, I piętro

Godziny: 10:00–13:00

 

Rejestracja: aby wziąć udział, kliknij przycisk „Weź udział” i wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Pytania możesz wpisać bezpośrednio w formularzu. Zapisy trwają do 17 listopada lub do wyczerpania dostępnych miejsc.

 

Dodatkowe informacje:

Telefon: 81 462 38 44

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

      Organizator

      Punkt Kontaktowy - Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie
      ul. Wojciechowska 9a
      Lublin
      (81) 46 23 831
      (81) 46 23 812
      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

„Dyrektywa EAA – szkolenia i doradztwo dla przedsiębiorstw” [FERS.01.03-IP.09-0025/24], realizowanym przez Instytut ADN sp. z o.o., sp. k. oraz Stowarzyszenie Młodych Lubuszan.

Zapraszamy przedsiębiorstwa objęte obowiązkiem stosowania ustawy Polski Akt o Dostępności obowiązującej od 28 czerwca 2025 r. oraz te, które planują taką działalność.
W ramach projektu proponujemy szkolenie ogólne (8 godz.), szkolenie specjalistyczne (16 godz.) oraz indywidualne doradztwo poszkoleniowe (8 godz.). Szkolenia i doradztwo obejmują obszar dostępności oraz uniwersalnego projektowania usług i produktów objętych stosowaniem ustawy PAD.  

 

Link do spotkania w dniu 21.10.2025 r., godz. 13:00:

Dołącz do spotkania

Identyfikator spotkania: 345 599 441 775 1

Kod dostępu: mp2AW3ij

 

Szczegółowe informacje o projekcie dostępne są na stronie:  dyrektywaeaa    

 

Poprowadź swój projekt do sukcesu! Zapraszamy na szkolenie dedykowane przedsiębiorcom korzystającym ze wsparcia Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości. Jeśli chcesz zdobyć praktyczną wiedzę, jak skutecznie zarządzać i promować przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszy Europejskich 2021–2027, to spotkanie zostało przygotowane właśnie z myślą o Tobie.

 

Program szkolenia:

  1. Zadania Rzecznika
  2. Obowiązki wynikające z Umowy o dofinansowanie
    • Harmonogram płatności
    • Wnioski o płatność (najczęściej popełniane błędy podczas rozliczania projektów)
    • Wprowadzanie zmian w projekcie
  3. Zamówienia publiczne w projektach współfinansowanych ze środków UE oraz konsekwencje naruszenia procedur
    • Analiza rynku/procedura przedsiębiorstwa
    • Zasada konkurencyjności
  4. Polityki horyzontalne
  5. Kontrola projektu
  • Jak się przygotować, żeby przebiegła sprawnie
  • Najczęściej popełniane błędy oraz nieprawidłowości we współfinansowanych projektach, na podstawie dotychczasowych doświadczeń
  1. Obowiązki informacyjno-promocyjne
  2. Zakończenie szkolenia
  3. Indywidualne konsultacje

Dołącz już teraz i zadbaj o to, by Twoje projekty były prowadzone zgodnie z obowiązującymi zasadami – bez ryzyka błędów i niepotrzebnych komplikacji!

 

SZKOLENIE STACJONARNE

Termin: 7 października 2025 r. (wtorek)

Miejsce: Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie, ul. Wojciechowska 9a, sala konferencyjna, poziom 1

Godziny: 10:00 - 14:00

 

REJESTRACJA

Aby zarejestrować się na spotkanie kliknij przycisk  "Weź udział".

Jeśli masz pytania, zadaj je w formularzu zgłoszeniowym. Rejestracja trwa do 5 października lub do wyczerpania liczby miejsc.

Masz dodatkowe pytania? Zadzwoń - Oddziału Komunikacji i Promocji tel. 81 462 38 44, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lublinie zaprasza na webinarium pt. „Fundusze Europejskie 2021-2027 na rozwój przedsiębiorstw”. Na spotkaniu przedstawimy możliwości pozyskania środków z Funduszy Europejskich.

 

Rejestracja:
Aby zarejestrować się na spotkanie należy wypełnić formularz rekrutacyjny klikając w WEŹ UDZIAŁ.

Jaki koszt?
Udział w webinarium jest bezpłatny.

Link do webinarium zostanie przesłany na dzień przed spotkaniem. Wystarczy w niego kliknąć, po czym wybrać udział za pomocą przeglądarki – „Zamiast tego dołącz w przeglądarce”, potem należy wpisać swoje imię i nazwisko i kliknąć przycisk „Dołącz”.

 

Plan webinarium

11:00 – 11:10 Powitanie uczestników i przedstawienie oferty Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich – Pan Robert Kościuk, Kierownik Oddziału Informacji o Funduszach Europejskich, Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich (GPI Lublin), Departament Zarządzania Programami Regionalnymi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie (DZPR UMWL)

11:10 – 11:30 „Nabory realizowane przez Lubelską Agencję Wspierania Przedsiębiorczości (LAWP) w Lublinie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027” – Pani Olga Śniadecka z Oddziału Komunikacji i Promocji LAWP

11.30 – 12.00 „Park Nowych Kwalifikacji dla MŚP” – Pani Kaja Sawulska-Warpas
z Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Lublinie

12:00 – 12:20 „Pożyczki unijne dla przedsiębiorców” – Pani Anna Drewniak z Banku Gospodarstwa Krajowego

12:20 – 12:50 „Rola LGD w rozwijaniu przedsiębiorczości” – Pani Maria Burczaniuk,
Dyrektor biura Lokalnej Grupy Działania „Zapiecek” w Radzyniu Podlaskim

12:50 – 13:10 „Lubelskie MŚP na rynkach zagranicznych” – działania na rzecz przedsiębiorców w ramach projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego III” – przedstawiciel Departamentu Gospodarki UMWL

13:10 – 13:30 Innovation Coach – Ekspertka ds. Wydarzeń i Komunikacji Centrum Projektów Badawczych UE

13:30 – 14:00 „Fundusze na rozwój przedsiębiorstw z programów krajowych FENG, FEPW, FENiKS oraz KPO - Pan Robert Kościuk, GPI Lublin, DZPR UMWL w Lublinie

14:00 – 14:30 Podsumowanie spotkania oraz sesja pytań i odpowiedzi.

 

Organizator

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lublinie

ul. Stefczyka 3b, pok. 0.1, 0.1a, 0.1b
Lublin
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Serdecznie zapraszamy przedstawicieli Instytucji Otoczenia Biznesu (IOB) na specjalistyczne szkolenie stacjonarne! Dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich jest wyjątkowa okazja na zdobycie dofinansowania nawet do 500 000 zł. Nabór wniosków do Działania 1.6 Wsparcie regionalnych ekosystemów innowacji trwa od 7 sierpnia do 30 września 2025 r.

Szkolenie pomoże Państwu zapoznać się z procesem aplikowania o środki finansowe w ramach Działania 1.6. Uzyskane wsparcie umożliwi podniesienie kwalifikacji pracowników oraz rozwój nowych lub udoskonalonych usług szkoleniowych i doradczych dla mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw z naszego regionu, zwłaszcza z obszarów innowacji, przemysłu 4.0 i gospodarki o obiegu zamkniętym.

 

Eksperci z Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości wyjaśnią:

- procedury związane z ubieganiem się o dofinansowanie,

- zasady dotyczące kwalifikowalnych kosztów,

- wymagane dokumenty aplikacyjne,

- odpowiedzi na pytania i wątpliwości uczestników.

SZKOLENIE STACJONARNE

Data: 10 września 2025 r. (środa)

Godzina: 10:00 – 12:00

Miejsce: sala konferencyjna I piętro

REJESTRACJA: Kliknij przycisk „Weź udział”, aby zgłosić swój udział w szkoleniu.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy.

Rejestracja trwa do 8 września 2025 r. (poniedziałek) do godziny 23:59 lub do wyczerpania miejsc.

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Oddziałem Komunikacji i Promocji pod numerami telefonu: 81 462 38 12 lub 81 462 38 31 oraz mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Zapraszamy do udziału!

 

Organizator

Punkt Kontaktowy - Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie

ul. Wojciechowska 9a
Lublin
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lublinie zaprasza na webinarium pt. „Fundusze Europejskie 2021-2027 na rozwój przedsiębiorstw”. Na spotkaniu przedstawimy możliwości pozyskania środków z Funduszy Europejskich.

Rejestracja:
Aby zarejestrować się na spotkanie należy wypełnić formularz rekrutacyjny klikając w WEŹ UDZIAŁ.

Jaki koszt?
Udział w webinarium jest bezpłatny.

Link do webinarium zostanie przesłany na dzień przed spotkaniem. Wystarczy w niego kliknąć, po czym wybrać udział za pomocą przeglądarki – „Zamiast tego dołącz w przeglądarce”, potem należy wpisać swoje imię i nazwisko i kliknąć przycisk „Dołącz”.

 

Plan webinarium 29.08.2025 

10:00 – 10:10
Powitanie uczestników i przedstawienie oferty Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich

10:10 – 10:40
Nabory dla przedsiębiorców realizowane przez Lubelską Agencję Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 – przedstawiciel Oddziału Komunikacji i Promocji LAWP

10.40 – 11.00
Dotacje na szkolenia w ramach Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 – przedstawiciel Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Lublinie

11.00 - 11.20
Pożyczki unijne dla przedsiębiorców – przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego.

11:20 – 11:40
Rozwijanie działalności gospodarczej z programu Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 – wsparcie oferowane przez Lokalne Grupy Działania przedstawiciel LGD Zapiecek

11:40 – 12:20
Fundusze na rozwój przedsiębiorstw z programów krajowych FENG, FEPW, FENiKS oraz KPO - przedstawiciel GPI Lublin

12:20 – 12:30
Podsumowanie spotkania oraz sesja pytań i odpowiedzi.

 

Organizator

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lublinie

ul. Stefczyka 3b, pok. 0.1, 0.1a, 0.1b
Lublin
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rozwijasz innowacyjny pomysł i potrzebujesz środków na prototyp lub analizę rynku? A może masz produkt w głowie, ale brakuje Ci zespołu, wiedzy albo kontaktów?

Podkarpackie Centrum Innowacji ruszyło z ostatnim naborem do programu „Startuj z Pomysłem – InnoStart Hub Polska”. Na uczestników czeka do 40 000 zł na usługi wspierające rozwój pomysłu oraz realne wsparcie w dopracowaniu i przetestowaniu pomysłu. Czas na zgłoszenia mija 3 września 2025 roku.

To program dla tych, którzy są pomiędzy fazą idei a MVP. Można mieć tylko pomysł – nie trzeba zakładać firmy ani mieć zespołu – mówi Justyna Markiewicz, Specjalista ds. naboru. – Oferujemy przede wszystkim dostęp do doświadczonych mentorów, którzy przeprowadzą przez cały proces oraz finansujemy usługi, dzięki którym stworzysz swój prototyp.

Dlaczego warto?

  • Przez cały proces, krok po kroku przeprowadzi Cię dedykowany Specjalista ds. Inkubacji.
  • Doświadczeni mentorzy (z zakresu biznesu, technologii, marketingu, prawa) wesprą Cię w opracowaniu modelu biznesowego Twojego pomysłu.
  • Otrzymasz do 40 000 zł na usługi wspierające rozwój pomysłu.
  • Zaprezentujesz swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami podczas Demo Day
  • Jeśli chcesz, otrzymasz dostęp do infrastruktury niezbędnej do testowania i rozwoju innowacji w Podkarpackim Centrum Innowacji

Przystępując do projektu uczestnicy mogą sfinansować m.in. opracowanie prototypów produktów, wyrobów, usług, technologii lub projektów wzorniczych; usługi eksperckie lub prawne, bazy danych, narzędzia informatyczne i platformy. Otrzymują także dostęp do infrastruktury PCI i możliwość zaprezentowania projektu podczas Demo Day inwestorom i partnerom.

Kto może się zgłosić? Program skierowany jest do osób fizycznych z całej Polski, które chcą rozwijać innowacyjne projekty. Prowadzisz firmę? Pamiętaj, aby Twój pomysł nie był przedmiotem aktualnie lub uprzednio prowadzonej działalności gospodarczej.

Jak się zgłosić?

Nabór wniosków trwa do 3 września 2025 r. Zgłoszenie do projektu obywa się przez wypełnienie wniosku aplikacyjnego. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się ze specjalistami ds. naboru.

Projekt Startuj z Pomysłem - InnoStart Hub Polska! jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027, Priorytet II Środowisko sprzyjające innowacjom, Działanie 2.27 Laboratorium Innowatora.

Rozwiń swoją innowację przy wparciu mentorów w programie Startuj z Pomysłem – InnoStart Hub Polska. To ostatnia szansa na dołączenie do programu.

Aplikuj na innostarthub.org.

 

OGŁOSZENIE

Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o. ogłasza przetarg ofertowy (pisemny) na wynajem lokalu użytkowego położonego w Zamościu w obrębie Rynku Wielkiego przy ulicy Staszica 25, Żeromskiego 24 o łącznej powierzchni użytkowej 1027,63 m2 (działka nr 37/2), z przeznaczeniem na działalność kulturalną, gastronomiczną i hotelową.

I.

  1. Przedmiotem przetargu jest kompleks kamienic zlokalizowanych w Zamościu przy ul. Staszica 25, Żeromskiego 24 o łącznej powierzchni użytkowej 1027,63 m2 (działka nr 37/2) przeznaczony do wynajmu na czas nieoznaczony (lub oznaczony na wniosek Najemcy) z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gastronomicznej, hotelowej i kulturalnej (wymóg prowadzenia przynajmniej jednej z wymienionych działalności).
  2. Kamienice wymienione w ust. 1 są przystosowane do prowadzenia ww. działalności, wyposażone w instalacje: wodną, kanalizacyjną, elektryczną, centralnego ogrzewania, mechanicznej wentylacji, telefoniczną, telewizyjną, windę osobową.
  3. W roku 2007 kamienice zostały przekazane do użytkowania w związku
    z zakończeniem ich kapitalnego remontu wykonywanego w ramach projektu: „Rewitalizacja zabytkowego Starego Miasta w Zamościu – I etap” współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu ROZWOJU Regionalnego oraz
    z budżetu państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. W latach 2007-2009 oraz 2015-2025 w lokalu prowadzona była działalność zgodnie z przeznaczeniem obiektu. Stan techniczny
    i przydatność do wykorzystania istniejących urządzeń podlega ocenie oferenta i winna być uwzględniona w składanej ofercie. Składający ofertę po wcześniejszym uzgodnieniu z ZGL w Zamościu Sp. z o.o., ma możliwość zapoznania się z rodzajem
    i stanem wyposażenia.
  4. Wywoławczą stawkę czynszu ustala się w wysokości 24,00 zł/m2 m-c netto.

Zgodnie z regulaminem przetargu minimalne postąpienie wynosi 1 zł. Do stawki czynszu zostanie doliczony obowiązujący podatek VAT.

  1. Ocenie podlegać będzie zaoferowana stawka czynszu najmu, planowany sposób wykorzystania (zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego) oraz program działalności kulturalnej.
  2. Kamienice przy ul. Staszica 25 i ul. Żeromskiego 24 są wpisane do rejestru zabytków i podlegają ścisłej ochronie konserwatorskiej.

II

Zainteresowani udziałem w przetargu winni:

  1.  Złożyć pisemną ofertę, która powinna zawierać:

-imię, nazwisko i adres bądź nazwę i siedzibę osoby prawnej,

-koncepcję zagospodarowania nieruchomości wraz z krótką charakterystyką,

-opis programu działalności kulturalnej,

-przewidywaną liczbę utworzonych miejsc pracy, oraz przewidywaną liczbę osób   korzystających z usług branży hotelowej i kulturalnej,

-oferowaną stawkę czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej za 1 miesiąc

-oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami i przedmiotem przetargu  oraz treścią umowy najmu, załącznikiem konserwatorskim  i przyjęciem ich bez zastrzeżeń.

  1.  Załączyć dowód wpłaty wadium.

III.

  1. Termin złożenia ofert: do 28.08.2025 r. do godziny 12.00.
  2. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej i opisanej jak poniżej:

Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o. przy ul. Peowiaków 8, 22-400 Zamość.

Oferta na wynajem lokalu użytkowego położonego w Zamościu w obrębie Rynku Wielkiego
przy ul. Staszica 25, Żeromskiego 24

„Nie otwierać przed dniem 28.08.2025 r. godz. 13.30”

oraz z nazwą i adresem oferenta.

  1. Oferty należy składać w siedzibie ZGL w Zamościu Sp. z o.o. ul. Peowiaków 8,
    w sekretariacie.
  2. Wadium w wysokości 90 000 zł należy wpłacić na konto ZGL w Zamościu Sp. z o.o. w PKO Bank Polski S.A. nr 74 1020 5356 0000 1602 0176 9785 w terminie do dnia 26.08.2025 r.
  3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28.08.2025 r. o godzinie 13.30 w siedzibie Zakładu Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o.
  4. W ciągu 14 dni od daty przetargu nastąpi wybór Najemcy oraz podpisanie umowy najmu. Z chwilą podpisania umowy wadium przechodzi na kaucję zabezpieczającą.
  5. Odmowa podpisania umowy skutkuje przepadkiem wadium.

IV

  1. Szczegółowe informacje o przedmiocie najmu można uzyskać w Zakładzie Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o. ul. Peowiaków 8 22-400 Zamość, tel. 084 638-52-56, 639-30-18 wew. 32, e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na stronie internetowej www.zgl-zamosc.pl, wzór umowy najmu, załącznik konserwatorski oraz wzory stosownych oświadczeń.
  2. W sezonie letnim Najemca może dodatkowo wynająć część płyty Rynku Wielkiego przylegającą bezpośrednio do kamienicy Staszica 25 celem zorganizowania ogródka kawiarnianego na podstawie odrębnej umowy.
  3. Zastrzega się prawo do unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.

 

 Pobierz oświadczenie

 Pobierz wzór umowy najmu na czas oznaczony

OGŁOSZENIE

Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu sp. z o.o. ogłasza przetarg ofertowy (pisemny) na wynajem lokalu użytkowego położonego w Zamościu przy ul. Rynek Wielki 1, Rynek Wielki 3 i Kolegiacka 14 z przeznaczeniem na działalność hotelową, gastronomiczną,kulturalną.

I.

  1. Przedmiotem przetargu jest kompleks kamienic zlokalizowanych przy ul. Rynek Wielki 1, Rynek Wielki 3 i Kolegiacka 14 w Zamościu o łącznej powierzchni użytkowej 1 289,29 m2 (działka nr 39) z wyłączeniem piwnicy, parteru i III piętra (poddasza) kamienicy przy ul. Rynek Wielki 3 oraz II piętra i części piwnicy kamienicy przy ul. Kolegiackiej 14.

         Stanowią one część południową Bloku XX znajdującego się bezpośrednio przy pierzei Rynku Wielkiego Starego Miasta w Zamościu. Front kamienic wychodzi na Rynek Wielki, bok południowy biegnie wzdłuż ulicy Staszica, a tył zamyka ulica Kolegiacka. Obie kamienice   stanowią również pierzeje wewnętrznego dziedzińca Bloku XX. Obiekt znajduje się w ścisłej strefie ochrony konserwatorskiej.

      2. Kamienice przeznaczone są do wynajmu na czas nieokreślony jednak nie krótszy niż 7 lat, liczone od dnia rozpoczęcia działalności w   lokalu.

      3. Przeznaczenie: prowadzenie działalności hotelowej, gastronomicznej, kulturalnej (wymóg prowadzenia przynajmniej jednej z wymienionych  działalności), zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.

      4. Do połowy 2020 r użytkownikiem kamienic było Miasto Zamość, obiekt był wykorzystywany na pomieszczenia biurowe dla potrzeb  Wydziałów Urzędu Miejskiego. Obecnie  obiekt nie jest użytkowany.

             Kamienice wymagają przystosowania i adaptacji do nowych funkcji. Przystosowanie kamienic do nowej funkcji odbywać się będzie   wyłącznie na koszt Najemcy, po uzyskaniu wszelkich wymaganych prawem zgód, w tym zgody Lubelskiego Wojewódzkiego  Konserwatora  Zabytków, Delegatura w Zamościu.

Stan techniczny kamienicy (w tym istniejących instalacji ) oraz przydatność zastałych pomieszczeń i urządzeń podlega ocenie oferenta, również pod kątem możliwości wykorzystania w planowanej do prowadzenia działalności. Ocena ta winna być uwzględniona w składanej  ofercie.

5. Kamienice  wyposażone są w instalacje: wodną, kanalizacyjną, elektryczną, centralnego ogrzewania, telefoniczną, wentylacji    grawitacyjnej.

6. Kamienice posiadają trzy klatki schodowe. Jedną do własnej dyspozycji i dwie, które będą współużytkowane z innymi najemcami.

7.  Składający ofertę, po wcześniejszym uzgodnieniu z ZGL w Zamościu Sp. z o.o., ma możliwość zapoznania się ze stanem nieruchomości, rodzajem i stanem wyposażenia kamienicy.

  1.  Wywoławczą stawkę czynszu ustala się w wysokości 4 zł m²/m-c netto.

Zgodnie z regulaminem przetargu minimalne postąpienie wynosi 1 zł.

Do stawki czynszu zostanie doliczony obowiązujący podatek VAT.

  1. W przypadku rozstrzygnięcia przetargu dopuszcza się możliwość ubiegania się najemcy o zwolnienie z opłaty czynszowej z wyłączeniem opłat za dostarczane media do lokalu, na okres do 12 m-cy od dnia podpisania umowy najmu i przejęcia lokalu protokołem zdawczo-odbiorczym.
  2. Ocenie podlegać będzie zaoferowana stawka czynszu najmu, koncepcja zagospodarowania nieruchomości oraz zadeklarowany okres remontu i adaptacji nieruchomości do czasu rozpoczęcia działalności wg następujących kryteriów:

– zaoferowana stawka czynszu najmu do 60%,

– zadeklarowana ilość osób zatrudnionych na pełny etat do 20%,

– zadeklarowany okres remontu i adaptacji nieruchomości do czasu rozpoczęcia

działalności do 20%.

W przypadku gdy złożone oferty uzyskają taką samą ocenę procentową, zostanie wyznaczony dodatkowy termin dogrywki ustnej w formie licytacji stawki czynszu.

II

Zainteresowani udziałem w przetargu winni:

  1. Złożyć pisemną ofertę, która powinna zawierać:
    – imię, nazwisko i adres bądź nazwę i siedzibę podmiotu,
    – koncepcję zagospodarowania nieruchomości wraz  z  krótką charakterystyką i określeniem okresu   remontu    i   adaptacji   nieruchomości   do   czasu rozpoczęcia działalności ,
    – oferowaną stawkę czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej za 1 miesiąc,
    – oświadczenie na zasadzie deklaracji o planowanej ilości osób zatrudnionych na pełny etat,
    – świadczenie o zapoznaniu się z warunkami i przedmiotem przetargu, treścią umowy najmu i załącznika konserwatorskiego oraz przyjęciem ich bez zastrzeżeń (zamieszczone na stronie www.zgl-zamosc.pl )
  1. Załączyć dowód wpłaty wadium.

III.

  1.  Termin złożenia ofert: do 28.08.2025 r. do godziny 12.00.
  2. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej i opisanej jak poniżej: Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o. przy ul. Peowiaków 8, 22-400 Zamość.
    Oferta na wynajem lokalu użytkowego położonego w Zamościu w obrębie Rynku Wielkiego przy    ulicy Rynek Wielki 1, Rynek Wielki 3 i Kolegiacka 14 ,,Nie otwierać przed dniem 28.08.2025 r.  godz. 13.00” oraz z nazwą i adresem oferenta.
  1. Oferty należy składać w siedzibie ZGL w Zamościu   z o.o.,  w   sekretariacie.
    Ofertę    można   również    złożyć   za    pośrednictwem  Poczty   Polskiej / firmy kurierskiej,  przy czym   przy  badaniu  terminu  złożenia   oferty  liczy   się  data doręczenia przesyłki do siedziby Spółki przy ul. Peowiaków 8, 22-400 Zamość.
  2. Wadium w wysokości 20 000 zł należy wpłacić na konto ZGL w Zamościu Sp. z o.o. w PKO BP S.A. nr 74 1020 5356 0000 1602 0176 9785 w terminie do dnia 26.08.2025  r.
  3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 .08.2025 r. o godzinie 13.00 w siedzibie Zakładu Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o.
  4. W ciągu 21 dni od daty przetargu nastąpi wybór Najemcy oraz podpisanie umowy najmu.  Okres  ten może zostać wydłużony w przypadku wyznaczenia dodatkowego terminu dogrywki ustnej w formie licytacji. Z chwilą podpisania umowy wadium przechodzi na kaucję zabezpieczającą.
  1. Odmowa podpisania umowy skutkuje przepadkiem wadium.

IV.

  1. Szczegółowe informacje o przedmiocie najmu można uzyskać w Zakładzie Gospodarki Lokalowej w Zamościu Sp. z o.o. ul. Peowiaków 8, 22-400 Zamość, tel. 084 638-52-56, 639-30-18 wew. 32, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na stronie internetowej www.zgl-zamosc.pl, gdzie zamieszczone są: wzór umowy najmu i załącznika konserwatorskiego oraz wzory stosownych oświadczeń.
  2. Zastrzega się brak możliwości wynajmu płyty Rynku Wielkiego przylegającej bezpośrednio do kamienic, celem zorganizowania ogródka kawiarnianego.
  3. Zastrzega się prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.

 Pobierz oświadczenie

 Pobierz wzór umowy najmu

O G Ł O S Z E N I E

Prezydent Miasta Zamość ogłasza I ustny nieograniczony przetarg /licytację/ na łączną sprzedaż zabudowanych nieruchomości stanowiących własność Miasta Zamościa, położonych w Zamościu przy ul. Krasnobrodzkiej.

 

  1. Do sprzedaży przeznaczone są nieruchomości oznaczone numerami: 104/2, o pow. 366 m2, 104/3, o pow. 478 m2, 105/2, o pow. 592 m2, 105/3, o pow. 170 m2 i 106, o pow. 1033 m2, w ark. mapy ew. 52, położone w Zamościu przy ul. Krasnobrodzkiej.
  2. VI Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Zamościu prowadzi:

- dla działek nr 104/2 i 104/3 księgę wieczystą nr ZA1Z/00054659/3,

- dla działek nr 105/2 i 105/3 księgę wieczystą nr ZA1Z/00083958/1,

- dla działki nr 106 księgę wieczystą nr ZA1Z/00065691/9.

  1. Nieruchomości zabudowane są:

- dwoma murowanymi, trzykondygnacyjnymi budynkami mieszkalnymi, o powierzchni zabudowy 236 m2 (pow. przyjęta z kartoteki budynków),

- murowanym, jednokondygnacyjnym budynkiem przemysłowym (łącznik), o powierzchni zabudowy 28 m2 (pow. przyjęta z kartoteki budynków),

- murowanym, dwukondygnacyjnym budynkiem przemysłowym po dawnej piekarni, o powierzchni zabudowy 220 m2 (pow. przyjęta z kartoteki budynków).

Łączna powierzchnia użytkowa tych obiektów, określona w operacie szacunkowym, wynosi 765,94 m2. Budynki te stanowią jeden kompleks.

Piąty budynek ujawniony w kartotece budynków jako jednokondygnacyjny budynek przemysłowy, o pow. zabudowy 19 m2, został rozebrany.

  1. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Zamościa działki nr 104/2, 104/3 i 105/2 zlokalizowane są w terenach zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (100%), działka nr 105/3 w terenach dróg wewnętrznych (55%) i zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (45%), a działka nr 106 w terenach zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (90%) i terenach dróg wewnętrznych (10%).
  2.  W dziale III księgi wieczystej ZA1Z/00065691/9 wpisane jest ostrzeżenie o wszczęciu postępowania egzekucyjnego z nieruchomości przez Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym w Zamościu Andrzeja Szcząchora, w sprawie o sygn. akt KM 1172/13.

W dziale IV ksiąg wieczystych: ZA1Z/00054659/3, ZA1Z/00083958/1 i ZA1Z/00065691/9 wpisana jest hipoteka umowna łączna, na rzecz Idea Bank S.A w Warszawie, w kwocie 441660,83 zł (słownie: czterysta czterdzieści jeden tysięcy sześćset sześćdziesiąt zł i 83/100) - kapitał kredytu, odsetki obliczane według zmiennej stopy procentowej, wynoszące na dzień zawarcia umowy kredytu 11,40 % oraz odsetki karne za zwłokę w wysokości czterokrotności oprocentowania kredytu lombardowego, przyznane koszty postępowania oraz inne roszczenia o świadczenia uboczne od kredytu (roszczenia o odszkodowanie za zwłokę, koszty monitów, wezwań do zapłaty i zawiadomień, koszty zaświadczeń, prowizji i opłat, koszty wycen nieruchomości i audytów prawnych nieruchomości, koszty ubezpieczenia nieruchomości, gdyby obowiązek ten obciążał Bank), umowa kredytu nr DK/KR-NS/4449394/13 z dnia 5 marca 2013 r.

  1. Zgodnie z pismem z 12 czerwca 2025 r., znak: DKN/6477/AM00000008351849/KJ/2025, Banku  Pekao S.A. aktualna wysokość zadłużenia, na dzień 17 czerwca 2025 r., wynosi:

- z tytułu umowy kredytu nr DK/KR-NS/4449394/13 z dnia 5 marca 2013 r. - 675 374,61 zł,

- z tytułu umowy kredytu nr BG/P-O/4453955/13 z dnia 25 marca 2013 r. - 25 106,67 zł.

Zobowiązania te zostaną uregulowane przez Miasto Zamość ze środków uzyskanych ze sprzedaży przedmiotowych nieruchomości, przed dniem zawarcia aktu notarialnego umo-wy sprzedaży.

  1. Oględzin nieruchomości można dokonać po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu.
  2. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 1 265 000 zł /VAT zwolniony/.
  3. Wadium, w wysokości 10% ceny wywoławczej, należy wpłacić na konto Miasta Zamość w Banku PKO BP O/Zamość nr 74 1020 5356 0000 1102 0007 7768, w terminie do 5 września 2025 r. Wpłaty należy dokonać odpowiednio wcześniej, aby w tym dniu było ono zaksięgowane na rachunku bankowym Miasta, pod rygorem odmowy udziału w przetargu. 
  4. Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dowodu tożsamości przez uczestnika przetargu, a w przypadku:

- podmiotów innych niż osoby fizyczne przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu, a gdy działa on przez pełnomocnika, pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego,

- małżonków do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga z nich lub jednego, wraz z pisemną zgodą drugiego małżonka na uczestnictwo w przetargu w celu odpłatnego nabycia nieruchomości (nie dotyczy małżonków nabywających nieruchomość do majątku osobistego). Stosowna zgoda dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. 

- pełnomocników osób fizycznych, poza sytuacjami wskazanymi powyżej, przedłożenie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego.

  1. Przetarg odbędzie się w Urzędzie Miasta Zamość - Ratusz, sala Consulatus, w dniu 9 września 2025 r., o godz. 1000.
  2. Cena nieruchomości, którą będzie zobowiązany zapłacić ich nabywca, zostanie ustalona w wysokości ceny uzyskanej w wyniku przetargu i wymagalna będzie w terminie do dnia 23 września 2025 r.
  3. Wadium wpłacone przez osobę, która wygra przetarg zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym osobom wadia zostaną zwrócone w terminie 3 dni od dnia zamknięcia, odwołania, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
  4. Zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości nastąpi w formie aktu notarialnego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania z banku zaświadczenia o spłacie całkowitego zadłużenia, będącego podstawą do wykreślenia z ksiąg wieczystych hipoteki umownej łącznej.
  5. Uchylenie się osoby, która wygra przetarg, od zawarcia aktu notarialnego w terminie wskazanym w punkcie 14 spowoduje odstąpienie organizatora przetargu od zawarcia umowy, z jednoczesnym przepadkiem wpłaconego wadium.
  6. Koszty umowy przeniesienia prawa własności nieruchomości ponosi nabywca.
  7. Dodatkowe informacje uzyskać można w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Zamość, ul. Kołłątaja 1, pok. 13, tel. 84 677-23-87, przed otwarciem przetargu.
  8. Ogłoszenie wywieszono na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Zamość oraz opublikowano w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.umzamosc.bip.lubelskie.pl, a także zamieszczone zostanie w prasie o zasięgu ogólnokrajowym („Gazeta Wyborcza”) i w prasie o zasięgu obejmującym co najmniej powiat („Tygodnik Zamojski”).
  9. Zastrzega się możliwość odwołania przetargu z przyczyn uzasadnionych.

https://umzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=91&action=details&document_id=2180906